Jak zwiększyć widoczność swojej firmy? Pisz artykuły tematyczne!

Luty 06, 2020

Jak wspomóc content marketing swojej firmy? Jak budować wizerunek profesjonalisty w danej dziedzinie? Dzieląc się wiedzą! W tej roli świetnie się sprawdzą artykuły tematyczne.

Artykuły tematyczne

Artykuły tematyczne powinny być powiązane ze specyfiką Twojej firmy, dostarczać Twoim klientom ekspercką wiedzę lub informacje o charakterze poradnikowym. Dobrze, jeśli rozwiązują jakiś problem. Dzięki temu odbiorca otrzyma wartościowe i przydatne informacje i… skojarzy je z Twoją firmą, a co najważniejsze: skojarzenia te będą pozytywne.

Pamiętaj też o tym, by taki artykuł miał wartość SEO – frazę kluczową powiązaną z Twoją działalnością.

Najczęściej pisane artykuły tematyczne, to:

  • artykuł poradnikowy – zawiera ogólne porady praktyczne na określony temat, np. dla internetowego sklepu meblowego przygotowywaliśmy serię artykułów na temat doboru mebli: Jaki styl krzeseł wybrać? Jak wybrać krzesła do jadalni? Jaki stół wybrać? Jak połączyć styl jadalni z salonem itd. Tego typu artykuły najczęściej publikuje się na firmowym blogu;
  • artykuł ekspercki – jest bardziej wyczerpujący, zawiera rzetelne dane, odwołania do analiz, raportów, wiedzy specjalistycznej. Na przykład dla portalu Aria Memoria, którego celem jest wspieranie w przeżywaniu żałoby, pisaliśmy serię kilkudziesięciu artykułów, wzbogaconych o wywiady z ekspertami, np.: Stygmatyzacja bliskich samobójcy – jak sobie z nią radzić?; Jak rozmawiać z matką, która straciła nienarodzone dziecko; Śmierć w świecie dziecka itd.
  • artykuł sponsorowany – tu większy nacisk kładzie się na widoczność marki, firmy, choć unikamy dosłownej reklamy. Może on mieć np. formę wywiadu, jak ten przeprowadzony przez nas z prezesem Zachodniopomorskiej Grupy Doradczej Danielem Owczarkiem przy okazji zajęcia pierwszej lokaty wśród firm zajmujących się pozyskiwaniem środków unijnych. W przypadku artykułu sponsorowanego zawsze należy dokładnie przeanalizować portal, miejsce, w którym będzie miała miejsce publikacja, aby uniknąć rozdźwięku w takich kwestiach jak styl czy specyfika.

Artykuły tematyczne doskonale wzmacniają markę i – co szczególnie ważne – pracują na nią w perspektywie długoterminowej, dlatego warto inwestować w ten aspekt content marketingu.

Comments are closed.