5 korzyści z prowadzenia firmowego bloga

Kwiecień 19, 2016

Blog firmowy to świetny sposób na budowanie marki, relacji z klientami oraz promocję produktów i usług. Zobacz, jak dobrze napisany tekst może pracować dla Twojej firmy…

pisanie tekstów

teksty na bloga

Blog – miejsce, które łączy

Firmowy blog to doskonała platforma łącząca potencjalnego i obecnego klienta z marką. Nie będzie odkrywcze stwierdzenie, że większość klientów, zanim zdecyduje się na wybór danej firmy, usługi, produktu, najpierw przegląda zasoby Internetu. To Ty decydujesz, czy i jakie informacje tam będą, jak wypadniesz na tle konkurencji… dobrze napisany blog to potężny oręż w walce o klienta i najbardziej wiarygodne źródło danych na temat marki. Po prostu daje Twojej firmie „głos”! Wykorzystaj ten potencjał.

Blog zwiększy pozycję Twojej strony WWW w sieci

A wysoka pozycja to większe prawdopodobieństwo, że potencjalni klienci wybiorą właśnie Ciebie. Wszystko prawda, ale pamiętaj o najważniejszym, nie wystarczy go mieć, trzeba o niego dbać! Google najbardziej lubi świeże i autorskie teksty. Kopiowanie treści z sieci czy od konkurencji mija się więc z celem. Systematyczność i oryginalność – to warunki konieczne.

Blog pozwoli Ci zostać ekspertem

Dziel się swoją wiedzą i pokaż, że jesteś ekspertem w swojej dziecinie. To bardzo ważne, bo klienci większym zaufaniem darzą te firmy, usługi, produkty, za którymi stoją wiarygodni profesjonaliści! Nie musisz zdradzać, a wręcz Ci nie wolno, wszystkiego, ale pomóż swoim klientom w rozwiązaniu problemów, dostarcz nowinki z branży. Jesteś szewcem? Napisz o domowych sposobach pielęgnacji obuwia. Deweloperem? Napisz o darmowych programach do aranżacji wnętrz. Prowadzisz przedszkole? Podpowiedz kilka niebanalnych pomysłów na zabawę z dziećmi. Klienci to docenią!

Blog pozwoli Ci poznać swoich klientów

Na blogu będziesz udzielał przydatnych porad jako ekspert, więc musisz na swoją firmę i to, co ona oferuje, spojrzeć z perspektywy klienta. Problemy, z którymi borykają się twoi odbiorcy będą lepiej dostrzegalne, poznasz też lepiej ich oczekiwania – wszystko to w porę pozwoli Ci odpowiednio reagować i korygować jakość oraz zakres usług.

Blog to skuteczny i tani marketing

Marketing oparty na firmowym blogu nie tylko zwiększy sprzedaż, ale także zasięg całej firmy. Jak pokazują wyniki badań*, nie opłaca się nie mieć bloga firmowego:

55% więcej odwiedzających na stronie WWW mają firmy z blogami.

Ponadto koszt blogowania jest o wiele niższy niż kampanie internetowe. Inwestujesz raz w oryginalny tekst, który bez przerwy pracuje na pozycję Twojej firmy w sieci.

Podsumujmy

Mamy świadomość – i Ty też pewnie to przeczuwasz – że wymienione korzyści tylko otwierają ich długą listę. Firmowy blog to nowoczesny i skuteczny sposób komunikacji z klientem. Dzięki niemu wykreujesz w świadomości odbiorcy oczekiwany przez ciebie wizerunek firmy, bo kto wie o niej więcej od ciebie?! Zbudujesz grupę lojalnych klientów, pozyskasz nowych, zwiększysz sprzedaż i… zostawisz konkurencję daleko w tyle!

 

Interesujące?

Porozmawiajmy o blogu dla Twojej firmy.

KONTAKT

 

[*USA, badania dla serwisu hubspot.com]

Comments are closed.